dilmah

klausimai atsakymai DUK

Ar besilaukianti moteris gerdama arbatą pakenks vaisiui?

Amerikos medicinos asociacijos paskelbtos studijos duomenimis, nėra jokių įrodymų, kad saikingai vartojant kofeiną padidėtų savaiminio persileidimo ar kitokia rizika arba vaisius lėčiau augtų. Per septynerius metus trukusią epidemiologinę studiją, kurioje dalyvavo 1500 moterų, buvo tirtas kofeino poveikis nėštumo metu, be to, stebėta, kaip toliau vystosi jų vaikai. Nustatyta, kad kasdien gaunamas kofeino kiekis, esantis maždaug 3,5–5 arbatos puodeliuose, neturi jokios įtakos naujagimio svoriui, ūgiui ir galvos apimčiai. Toliau tiriant vaikus, kai jie sulaukė aštuonių mėnesių, ketverių ir septynerių metų, taip pat nenustatyta jokio kofeino poveikio vaiko motoriniam vystymuisi arba intelektui.

Ar reguliariai geriama arbata stiprina imuninę sistemą?

Harvardo medicinos mokyklos tyrimų duomenimis, reguliariai geriama arbata gerina organizmo gebėjimą kovoti su infekcijomis. JAV Nacionalinės mokslų akademijos leidinyje skelbiama, jog atlikus laboratorinius tyrimus arbatoje buvo rastas komponentas, stiprinantis imuninę sistemą, kuri kovoja su bakterijomis, virusais ir grybeliais.