Nors studijavo prestižinėje Londono ekonomikos mokykloje, Dilhanas C. Fernando savo karjerą pradėjo nuo darbo arbatos gamykloje.

Kai baigęs mokslus „Dilmah“ įkūrėjo Merrillo J. Fernando jauniausiasis sūnus grįžo namo, jo tėvas griežtai laikėsi taisyklės, kad sūnus privalo išmokti gyvenimo pamokas „jo universitete“.

„Tarp daugybės kitų dalykų, kurių tėvas išmokė mano brolį ir mane, svarbiausias buvo nuolankumas“, – sako Dilhanas.

„Tai reiškė pradėti nuo nulio, o mano atveju tai buvo gamykla. Tai buvo paprastas, bet labai svarbus principas, kurio daugelis šiais laikais nesilaiko – neturėdamas supratimo apie užduotį ir neturėdamas praktinių žinių ir patirties, žmogus negali tinkamai vadovauti kitiems.“

Žinoma, jis kalbėjo apie savo paskyrimą „Dilmah“ generaliniu direktoriumi. Perimdamas valdžios vairą iš savo tėvo, Dilhanas sako, kad jam garbė perimti ir tęsti tradicijas, kurias sukūrė jo tėvas.

„Tai didžiulė garbė, – naujas savo pareigas vertina Dilhanas. – Atsižvelgiant į mūsų verslo kryptį ir tikslą, tai taip pat yra atsakomybė, kuri neapsiriboja įprastomis generalinio direktoriaus pareigomis. Mūsų verslas pagrįstas tris vertybėmis – skonis, gerumas ir tikslas, ir kiekviena jų labai svarbi ir papildo viena kitą, įgyvendinant mano tėvo viziją ir filosofiją.“

„Kaip generalinis direktorius, įsipareigoju gerbti šias pamatines vertybes ir laikui atėjus perduoti jau trečiajai „Dilmah“ arbatos verslo kartai. Tai neįtikėtina garbė, nes galėsiu dirbti kilniam ir svarbiam tikslui, tačiau kartu tai ir pati sunkiausia užduotis, kokios man yra tekę imtis iki šiol, nes mūsų verslo kryptis yra priešinga tai krypčiai, kuria eina visi kiti mūsų kategorijos prekių ženklai.“

Dilhanui buvo tik 20 metų, kai jo tėvas 1988 metais pradėjo šį verslą ir pastaruosius 31 metus „Dilmah“ gamino arbatas, kurios tapo šeimos paveldu. Iš tikrųjų šios arbatos prekės ženklo pavadinimas sudarytas iš pirmųjų Dilhano ir jo brolio Maliko vardų skiemenų.

Verslininkas su savo žmona Serena augina tris vaikus ir teigia, kad jo sūnus Amritas jau parodė norą prisijungti prie šeimos verslo.

„Amritas arbatą geria jau nuo trejų metų ir jam, kaip ir man, labai patinka arbatžolės. Amritas šiuo metu yra „Dilmah“ stažuotojas ir dirba gamykloje, kaip dirbau kažkada aš. Netrukus jis stos į universitetą, o grįžęs prisijungs prie verslo“, – sako Dilhanas.

Dilhanui svarbiausia ir toliau puoselėti šeimos vertybę – nuolankumą, kurią jam įskiepijo jo tėvas. Anot jo, „gautų teisių pervertinimas, kurį pajunta daugelis šeimos verslo paveldėtojų, dažnai tampa jų žlugimo priežastimi.“

„Mes visada žinojome, kad mūsų sėkmė yra Dievo dovana, o kartu su sėkme ateina įsipareigojimas dalytis. Be to, įskiepytas nuolankumas neleis pamiršti visada laikytis įsipareigojimo, kad kiekvienas verslas privalo dalytis savo sėkme su tais, kuriems sėkmės likimas pašykštėjo.“

Dilhanas sako, kad artėjant Merrillo 90-ajam gimtadieniui, jis panoro pasitraukti iš verslo ir daugiau laiko skirti kelionėms, draugams, tačiau priduria, kad tėvas tikriausiai kartkartėmis užsuks į darbą, kad „pasidalytų patarimais, įkvėpimu ir patirtimi“.

Dabar, kai „Dilmah“ patriarchas perduoda valdžios vairą sūnui, Dilhanas sako, kad yra pasiryžęs tęsti tėvo viziją.

„Mano tėvo palikimas yra didžiulis. Jo negalima išreikšti vien tik prekės ženklu ir susijusiomis struktūromis ir bendrovėmis, nes jis apima kelių šimtų tūkstančių žmonių gyvenimus tiek arbatos plantacijose, tiek plačiojoje Šri Lankos bendruomenėje“, – sako Dilhanas.

Dilhanas turi omenyje nesuskaičiuojamą daugybę „Dilmah“ labdaros iniciatyvų – nuo MJF labdaros fondo įsteigimo iki MJF Vilties centrų įkūrimo Šri Lankoje, siekiant padėti vietos bendruomenei ir sudaryti galimybes ten, kur jų anksčiau visai nebuvo.

Kaip generalinis direktorius, Dilhanas ir toliau tęs „Dilmah“ humanitarines ir aplinkosaugines programas, dėmesį sutelkdamas į tokius klausimus kaip prisitaikymas prie klimato kaitos, pagalba smulkiesiems ūkininkams įveikiant klimato atšilimo padarinius, pagalba jaunimui įgyjant žinių ir taip suteikiant jiems daugiau galimybių bei mažinant nelygybę, su kuria susiduria daugybė pasaulio žmonių.

„Mano pastangos bus skirtos tėvo sukurtam palikimui stiprinti ir siekiui laikytis tų pačių pamatinių vertybių, atsižvelgiant į XXI amžiaus vartotojų prioritetus.“

Praėjus 66 metams, verslui turėtų būti sunku išsilaikyti viršūnėje. Iš esmės, pasak Dilhano, yra visiškai priešingai. Jis mano, kad ateityje arbatos vartojimas tik augs, nes kis sveikatingumo tendencijos ir bus „vis labiau vertinamos unikalios arbatos, kaip antioksidanto, savybės“.

„Arbatoje ypač gausu natūralių antioksidantų, kurie saugo mus nuo streso, širdies ligų, insulto, demencijos, vėžio, taršos poveikio ir daugybės kitų lėtinių ligų ir nemalonių XXI amžiaus gyvenimo reiškinių“, – aiškina Dilhanas.

Be naudos sveikatai, Dilhanas pabrėžia ir arbatos gėrimo ritualą, kuris lemia arbatos populiarumą. Aromatas, skonis, sodrumas ir savitumas – visos šios savybės sudėjus kartu sudaro tobulą arbatos puodelį, kuriuo, kaip sako Dilhanas, žmonės mėgsta pasilepinti, skirdami minutėlę tik sau tarp daugybės darbų ir reikalų šiuolaikiniame gyvenime.

„Arbatas suteikia funkcinės ir jutiminės naudos, dėl kurios arbata XXI amžiuje išlieka patraukli ir svarbi.“

Tai vienas iš vedamųjų „Viva“ ir „Dilmah“ straipsnių. Daugiau straipsnių rasite Viva.co.nz/Dilmah (anglų kalba).